Ukusi, mirisi i boje zdrave hrane iz prelijepe Hercegovine

Živimo u vremenu kada nas bombarduju sa reklamama "zdrave" hrane. Na skoro svakom pijačnom stolu stoje papirići na natpisom organsko i domaće, čak i pored banana. Na moju sreću prije nekoliko mjeseci otkrila sam firmu Eco line koja ukuse, boje i mirise zdravog voća, povrća, meda, sokova i džema bez šećera iz prelijepe Hercegovine donosi direktno na naša vrata, a dostava je besplatna. Vrijeme koje bih inače provodila u obilasku pijace sada svake sedmice provedem u društvu distributerke kućne dostave za Sarajevo, prekrasne Mersihe Zorbić koja od koje učim kako prepoznati organsko i koja me svaki put podsjeti kakve sve ljepote u našoj zemlji imamo. Djelić naših razgovora odlučile smo podijeliti i sa vama...

Kako ste se odlučili da krenete sa prodajom organske hrane?

Krajem 2012 g. počela sam raditi u prodavnici u kojoj se asortiman bazirao isključivo na zdravim sastojcima. Prodavnica se nažalost zatvorila, a mi smo imali želju da u gradu i dalje ima izvor i adresa na koju se mogu obratiti ljudi koji kao i mi biraju pažljivo uzgojene proizvode.

Sve više ljudi vodi računa o ishrani, međutim motiv je često bolest, strah od bolesti ili pretilost. Kako usvojiti zdrave navike i stvarati ih kod djece od malih nogu?

Prvenstveno čovjek odnosno potrošač mora odlučiti da će u svrhu bogatijeg imunološkog sistema, zdravijeg i sigurnijeg načina življenja promijeniti cijelu svoju kuharsku tablicu i početi konzumirati samo takve namirnice. Izuzetno je neefektno ukoliko se odlučite za samo povremeni detox i održavanja zdravog menija u kuhinji. Zdrave navike se vrlo lahko usvajaju nakon određenog vremenskog perioda. Vrlo je razumno da je na početku teško, da nam nedostaje junk food jer je mnogo ukusniji, ali kako vrijeme odmiče počinjemo sve više i više otkrivati čari i nove specijalitete sa svježim voćem i povrćem.

Da li je organska hrana skuplja ili je to mit koji je stvoren?

Da. Nažalost mi kao i svi distributeri pa tako i prodavnice nosimo žig “onih skupih”. Ukoliko bi se malo dublje analiziralo i ako bi se u obzir uzela sva ona pažnja, način uzgoja, vremenski period i sama manufaktura hodograma od polja do stola i da pritom nemate brigu gdje Vam  se sve to bralo, skladištilo i transportiralo onda dolazimo do neznatne razlike u cijeni. 


Vama se kupci najčešće javljaju preko preporuke. To vam sigurno imponuje jer govori o zadovoljstvu onih koji su saradjivali sa vama. Kako zadržavate kvalitet i povjerenje kupaca?

Pa moramo priznati da nam je ključni alat poslovanja kvalitet proizvoda, a najbitniji povjerenje kupaca. Nikada nismo imali focus na propagandu jer smo vjerovali da će kvalitet naših proizvoda kao i ljubazno osoblje projektirati brzi “spread the voice” marketing. To je po nama najsigurniji marketing i da moramo priznati da nam jako imponuje.

Kako izgleda jedna vaša sedmična ponuda?

Naša sedmična ponuda se mijenja iz sedmice u sedmicu shodno godišnjem razdoblju i sezoni. U svakoj od ponuda pokušavamo ubaciti jako puno noviteta, ali isto tako se fokusiramo na voće i povrće koje je u tom periodu imaju najbolji kvalitet.  


Šta je najveća vrijednost organske hrane koju vi prodajete?

Organska hrana je jako bitna. U današnjem vremenu, brzi način života I loša ishrana dovode do nezdravog načina življenja i nažalost do strašnih bolesti. Organska hrana je hrana proizvedena koristeći metode koje ne uključuju savremene vještačke dodatke kao npr. pesticide i hemijska đubriva, ne sadrži genetski modificirane organizme i nije tretirana zračenjem, industrijskim rastvaračima ili hemijskim prehrambenim aditivima. Miris i okus organske hrane je drugačiji od uzgoja na konvecionalni način što konzumiranjem iste dovodi do velike vrijednosti za naš organizam.

Na koji način se snadbijevate namirnicama, radite samo sa domaćim proizvođačima?

Mi radimo isključivo sa domaćim uzgajivačima koji svoje plantaže imaju u Hercegovini. Eko line je kompanija koja na sedmičnoj bazi otkupljuje svježe ubranog voća i povrća od više zadruga koji imaju certifikat za uzgoj organskog voća I povrća.

Stiže nam jesen. Kako u ovo godišnje doba izgleda jedna zdrava korpa?

Svako godišnje doba daje od sebe najbolje. Jesen kao godišnje doba u ponudi povrća i voća predstavlja neki stepenik kao pripremu za hladnu zimu. Hercegovina je u jeseni specifična po naru. Nar posjeduje snažna antioksidativna i protivupalna svojstva što nam pomaže da se pripremimo za zimu. U našoj zdravoj korpi možete pronaći sviježi nar kao i sirup od nara sa šećerom i sirup od nara bez šećera koji je prilagođen dijabetičarima. Neizostavni proizvodi u jeseni  su proizvodi od smokve, koje uputpunjuju našu zdravu korpicu. Tako možete birati između suhe smokve, džema od smokve ili pekmeza od smokve.



Kako izgleda proces od narudžbe do isporuke?

Proces narudžbe je za kupca jako jednostavan iako se iza takvog procesa krije jako organizovan tim ljudi koji sa sobom imaju veliku odgovornost koja se ogleda u zadovoljstvu kupca. Eco line radi na principu otkupljivanja voća i povrća od malih proizvođača. Nakon toga bira najbolje od količina i plasira ih. Kao primjer navodim sebe koja snabdijeva područje Sarajeva. Eco line također ima mogućnost da kupci koji žive u Mostaru imaju priliku kupovati voće i povrće. Naš način prodaje je da kupci telefonskim putem, emailom ili viberom poruče svježe voće i povrće iz  aktuelne ponude i nakon toga očekuju dostavu na kućna vrata. Kupci voće i povrće mogu naručiti u Sarajevu i Mostaru. Naša vizija je da kreiramo online platformu gdje će kupci uvijek imati na raspolaganju raspoložive količine iz trenutne ponude kako bismo im dodatno olakšali pristup zdravim namirnicama